آخرین اخبار

نقد سخنان اخیر امام جمعه مشهد در خصوص مساله کنسرت موسیقی

۱۳۹۵-۰۵-۳۰ در ۱۶:۴۵ توسط

جهت شنیدن کلیک کنید


نقد سخنان اخیر امام جمعه مشهد در خصوص مساله کنسرت موسیقی و مساله گردشگری در مشهد توسط حجت الاسلام روح

(از دقیقه ۲۵ به بعد، استاد روح به نقد سخنان و مواضع امام جمعه مشهد

پرداخته اند- فایل صوتی ۲۸ مرداد ۹۵ را از این آدرس استماع کنید:

قسمت اول : حدیث «بین الجبلین روضه من ریاض الجنه» معتبر نیست
استاد روح به نقل از امام جمعه مشهد : گفتن پیغمبر اکرم محدوده حرم ثامن الحج را مشخص کرد و گفت بین این جبل و این یکی جبل و پیغمبر اکرم گفت کل دشت مشهد حریم حرم امام هشتم هست!!!
استادروح: ما میخوایم بفهمیم محدوده حرم امام رضا کجاست؟
در تاریخ اسلام کسی اینطور نفهمیده بود در میان علمای اسلام!
ما میخواهیم بفهمیم چرا ایشان(امام جمعه) اینطوری فهمیده است و از کجا اینچنین برداشتی را داشته است؟!
ایشان با کمال صراحت گفته اند که قرار نیست ما همیشه درست بگوپیم و دیگران باید ما را نقد کنند. روزنامه خراسان ۶ مرداد ۹۵ در صفحه ۳ سخنان حاج آقا را چاب کرده و گفتند نقد را با جان و دل در صورت درست بودن می پذیریم.
می خواهیم ییدا کنیم که چرا امام جمعه مشهد کل دشت مشهد را حریم حرم امام رضا می داند؟


:روایت اول را ببینید:
یک روایت از حضرت جواد داریم که به ما آدرس می دهد قبر مبارک حضرت رضا کجاست. در این روایت آمده که قطعه ای در میان دو تا کوه طوسُ قرار دارد که قطعه ای از جنت می باشد. بعبارتی هر چه بین این دو کوه است جنت نیست بلکه قطعه ای از آن از جنت است که آن همان محل مدفن علی بن موسی الرضا است.
آیا هر کسی وارد دشت مشهد بشود، از عذاب دور است یا اگر وارد آن قطعه بشود مد نظر است؟!
:

روایت دوم از حضرت رضا را ببینید:
ان لخراسان لبقعتا یعطی علیها زمان سفیر مختل الملائکه …
یعنی محل دفن امام رضا، محل رفت و آمد ملائکه تا قیام قیامت است.
پس ملائکه می آیند روی بقعه، نه دشت مشهد!
در ادامه این روایت می پرسند آن بقعه کجاست؟ و امام رضا می فرمایند: فهی والله روضه من ریاض الجنه


در واقع، آقای بیان کننده عبارت “بین الجبلین روضه من ریاض الجنه” آمده اند و ” روضته من ریاض الجنه ” را از یک روایت و “بین الجبلین” را از یک روایت دیگر گرفته اند! به این کار در علم حدیث می گویند تدلیس. (تدلیس در لغت به معنی فریب دادن، پنهان کردن، تاریک ساختن و مبهم کردن است)
ما روایت “بین الجبلین من روضه الریاض الجنه” را پیدا نکردیم و امید داریم این برادرمان(امام جمعه محترم) اگر این روایت را دارند بیاورند و منبع آنرا نقل کنند.
امام جمعه مدعی است این قطعه را ثامن الحجج خریده و بعد می گوید وقتی کل دشت شد حرم، پس شما در مال امام رضا هستید. بعد چه کارهایی در حرم امام هشتم جایز هست و نیست مطرح می گردد!
رسائل الشیعه جلد ۱۰ حدیث ۲۴ را می خوانیم:
امام هشتم وارد مکانی شد که قبر هارون انجا بود که در خانه حمید بن بود. حضرت رضا فرمودند و این قبر من است و من اینجا در این خانه دفن می شوم. به زودی خداوند اینجا را محل رفت و آمد شیعیان ما می کند. امام در محل دفن خود چند رکعت نماز خواندند و دعا کردند و سجده کردند.


حالا عبارت می خوانیم از روزنامه خراسان ۲۳ مرداد ۹۵ از صفحه ۳:
” امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به حدیث معروف پیغمبر اکرم (ص) که فرمودند «بین الجبلین، روضه من ریاض الجنه»تاکید کرد: فرمایش پیغمبر ثابت می‌کند که دشت مشهد حرم امام رضا (ع) است و کل این شهر مال حرم امام رضا (ع) است؛ این جا شهر نبود، دوتا روستا بود یکی نوغان و یکی سناباد. این جا هم یک باغی بود که امام رضا (ع) آن را خریداری کردند و این باغ که شاید همین‌جا که شما نشسته‌اید باشد واقعاً ملک امام رضا (ع) است و شهر مشهد از این جا شروع شد پس مالک این شهر امام رضا (ع) هستند شهر، شهر امام رضاست. مشهد شهر زیارت است نه شهر توریستی و گردشگری .این دو کلمه نیز هرکدام بار فرهنگی خودش را دارد . این جا شهر گردشگری نیست که مرتب مرکز تفریحی و عیاشی در آن درست کنند، شهر گردشگری نیست که مردم بیایند نیم ساعت زیارت امام رضا (ع)و همه فسق و فجورشان را برای این شهر بیاورند، این را باید توجه کنیم.در این مملکت اگر مسئله توریستی و گردشگری لازم است، شمال با این عظمت، شیراز، اصفهان و این شهرهای بزرگ را داریم بروید گردشگری را آن جا پیاده کنید، چرا هر نوع سلیقه و فکر گردشگری و توریست پروری آن‌هم توریست عیاش خوش‌گذران فاسق و فاجر در مغز یک آقای مدیر به وجود می‌آید در این مملکت و دولت، این را می‌خواهد بیاید در مشهد، شهر امام رضا (ع) پیاده کند؟ ”

:استاد روح در ادامه نقد سخنان امام جمعه مشهد: آیا شهر گردشگری جایی است که براش عیاشی درست کنند و این چه تعبیر زشت و سخیفی است که یک نفر در خصوص شهر مشهد و مقوله گردشگری به کار می برد؟! آیا این تقوای در بیان است؟!

قمست دوم: خلاف حکم خدا حرف نزنیم!
از اینجا به بعد وارد این مطلب می شویم که چه کارهایی در حریم حرم جایز است و چه کارهایی جایز نیست.
ما مسلمانیم و قران حجت خدا بر من و شما هست.
دقیقه ۵۵:
خدا در قران ۳ ایین یهود و انجیل و اسلام را معرفی می کند. قران کریم فرمود و من لم یحکم بما انزل الله
آیه ۴۴و ۴۵و ۴۷ از سوره مائده می فرماید هر کسی خلاف حکم خدا عمل کند، کافر، ظالم و فاسق است.
حکم “ما انزل الله” چیست؟
در اسلام چیزهایی حرام است مثل دزدی و ربا و غیره که حرام است و اگر حرام را حلال اعلام بکنیم، حکم به ما انزل الله داده ایم و اگر چیزی حلال باشد و آنرا حرام کنیم، این نیز می شود حکم دادن خلاف بما انزل الله.
حلال خدا را حرام اعلام کردن فسق است.
اگر فردی با ماشینُ فساد کند و دختری را اذیت کند، شما نمی توانید ماشین سواری را حرام اعلام کنید!
اگر کسی با چشمش چشم چرانی کرد، نباید همه چشم ها را در آورد!
مستند شرعیتان را اعلام کنید که چرا چیزی را مطلقا حرام اعلام می کنید؟!
درست بگوپید نه درشت!
هنر شاخه هایی دارد مانند نقاشی مانند سینما.
یک شاخه هنر، موسیقی است.
مردم متدین حق دارند از شاخه های متعدد هنر استفاده کنند.
* برخی معتقدند موسیقی مطلقا حرام
* برخی معتقدند موسیقی مطلقا حلال
روی مبنای ولایت فقیه و نگاه امام و رهبری، کشور یک ولی دارد. عیب ندارد ۱۰۰ تا مرجع تقلید داشته باشیم ولی کشور یک ولی دارد و این تعطیل کردن کنسرت ها از جایگاه رهبری می باشد.
رهبری می فرمایند یکی از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی، موسیقی است.
سینه باز رهبری را در پاسخ به دانشجویان ببینید و آیا درست است که به گردشگر فحاشی کرد و رضاخانی برخورد کرد؟!
عبارت رهبری را ببینید: (دقیقه ۶۸ به بعد جلسه)
:دیدگاه رهبری را در این خصوص را می توانید در آدرس زیر از سایت رهبر عزیز انقلاب کامل بخوانید و ببینید که ایشان یکی از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی را، موسیقی اعلام می کنند:
بیانات در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان در دومین روز از دهه فجر (روز انقلاب اسلامی و جوانان) ۱۳۷۷/۱۱/۱۳:

استاد رو ح : موسیقی هم حلال دارد و هم حرام و شما اجازه ندارید چیزی که هم حلال دارد و هم حرام، همه آن را حرام اعلام کنید.

Comments are closed.