جلسه ی یازدهم شرح فقره ی : و هب لی تکذیبا لمن قصبنی

✅شرح دعا مکارم الاخلاق( و هب لی تکذیبا لمن قصبنی)👈جلسه یازدهم ۹۸/۲/۲۵

۱۳۹۸-۰۵-۲۳ در ۰۰:۳۱ توسط

دانلود صوت


خلاصه مطالب:

✅شرح دعای مکارم الاخلاق(و هب لی تکذیبا لمن قصبنی)
_ما معمولا بدگویی را به فحش و بد وبیراه میشناسیم؛ در حالی که در منطق قرآن این نیست مانند حرف بنی اسرائیل به مریم کبری که نسبت ناروا به ایشان دادند.
⚠️اگر کسی صلاحیت رتبه ای را ندارد، اگر شما به آن شخص آن رتبه را بدهید، در واقع دارید به او بدگویی میکنید
خداوند به حضرت عیسی میفرماید:آیا شما گفتی که شما و مادرتان را به جای خدا اله بگیرند❓
⛔️آن زمان که این نسبت الوهیت را به حضرت دادند اگر حضرت اعلام برائت نمیکرد یقه حضرت را میگرفتند‼️
_یک عده ی هم مقابل حضرت امیر سلام الله علیه ایستاده اند و گفتند: تو خدای!!! حضرت فرمود: بد فهمیدید! توبه کنید والا بر شما حد جاری میکنم❗️
امام صادق سلام الله علیه فرمودند: عنوانی که به شما میگویند، اگر مستحقش نیستید، باید عکس العمل به خرج بدهید.فقط نباید در مقابل بدگویی ها و فحش ها واکنش نشان داد، بلکه عنوان نادرست توخالی را که به شما حمل میکنند، اگر سکوت کنید، سکوت نشان رضایت است.
🔶إِذْ قالَ اللَّهُ یا عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتی‏ عَلَیْکَ وَ عَلى‏ والِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَ کَهْلاً وَ إِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ وَ التَّوْراهَ وَ الْإِنْجیلَ وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَهِ الطَّیْرِ بِإِذْنی‏ فَتَنْفُخُ فیها فَتَکُونُ طَیْراً بِإِذْنی‏ وَ تُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْنی‏ وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى‏ بِإِذْنی‏ وَ إِذْ کَفَفْتُ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَنْکَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَقالَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ مُبینٌ (۱۱۰)
🔸به حضرت عیسی گفته شد: نعمت های خدا را به یاد بیاور و فراموش نکن! ما معمولا شب های دعا که میشود؛ نعمت های داده شده را بیاد نمیآوریم! لذا فقط نعمت های داده نشده به یادمان میآید، از این رو طلبکار میشویم‼️
_(بعضی از نعمت های که در آیه بیان شده است) من تو را قدرت دارم، توانایی دادم، آن زمانی که در کودکی سخن گفتنی! به دلیل ضریب هوشی بالای تو نبوده است!!! این سخن گفتن به تایید الهی بوده است❗️
_حضرت رضا علیه السلام فرمودند: نشانه مومن این است که از کار خوبش خوشحال میشود و میگوید خداشکر که توفیق چنین کاری به من داده شد اگر به این معنا باشد کار خیرتان همچنان ادامه پیدا میکند.
🔸یک عده ای از علمای دین فروش بنی اسرائیل قصد شری برای حضرت مسیح داشتند که خدا شر را به خودشان بازگرداند.( وَ إِذْ کَفَفْتُ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَنْکَ)
🔸(إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَقالَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ مُبینٌ) در بیناتی (معجراتی) که حضرت مسیح برای بنی اسرائیل آورد، یک نمونه اش این بود که، مرده ای که چهل سال پیش دفن شده بود را زنده کردند! و این مرده با مردم سخن هم گفته است؛ آیا از این واضحتر هم میشود، اگر کسی این معجزه را باور نکند، پس چه چیز را میخواهد باور کند؟ با این حساب وقتی امام عصر تشریف میآورند همه ایمان نخواهند آورد؛ خوشا به حال توده عوام الناس که ایمان میآوردند، بدا به حال برخی که مشکل پیدا میکنند.!(خدایا به آبرو امام عصر ما با امامان مشکل پیدا نکنیم).
🔸عکس العمل بنی اسرائیل در مقابل این بیانات واضح و آشکار چه بود؟ حضرت هرچه بیشتر معجزه آوردند، وارونه شد، آنها بدتر انکار کردند.
🔷وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراهِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَیِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبینٌ (۶)
🔹حضرت مسیح برای نبوت خودش بنی اسرائیل را معجزه باران کرده بود! اما عکس العملشان «هذا سحر مبین»
🔶وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسیحَ عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذینَ اخْتَلَفُوا فیهِ لَفی‏ شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ یَقیناً (۱۵۷)
🔸عالمان دین فروش هرچند نتوانستند حضرت را بکشند، اما نقشه قتلش را که داشتند، اقدام به این کار هم کردند، اما خدا تیرشان را به سنگ زد. لذا این افراد عملا اینکار را نکردند، اما اگر میتوانستند حتما اینکار را میکردند؛ همانطور که شب لیله المبیت آنانی که آمده بودند حضرت را به شهادت برسانند، اگر دستشان به پیامبر میرسد حتما اینکار را میکردند، لذا در پرونده ی آنها حتما قتل ثبت میشود‼️

👈این عبارت در آیه(وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ)در واقع تکذیب هر چهار انجیل موجود است👉؛ چرا که هر چهار انجیل موجود به صراحت دارند که حضرت کشته شده است و تنها انجیل برنابا صراحت دارد که ایشان را نکشته اند.
📖متن انجیل برنابا:زود باشد که یکی از شاگردان من، مرا به سی پارچه از نقدینه بفروشد، بنابراین من یقین دارم که آن که مرا میفروشد به نام من کشته میشود زیرا که خدا من را از زمین بلند میکند و منظر آن خائن را تغییر میدهد تا گمان کند او را هرکسی که منم! و مع ذلک وقتی که او به بدترین مرگی بمیرد؛ من خواهم ماند❗️
⚠️اینکه میگویند ما عیسی بن مریم را کشتیم از روی افتخار میگفتند همانطور که سنان بن انس گفت من بهترین خلق خدا را کشتم!

*به نقل از کانال ostadrooh@

برچسب‌ها, , , , , , ,

Comments are closed.